Hur lång kö-tid har ni?

Vi har till vår stora glädje många som står i kö till vår förskola och vi får generellt 6-8 lediga platser/läsår. Vårt huvudintag ligger vid skolstart i augusti, men om lediga platser uppstår så tar vi in barn under pågående termin. Eftersom vi endast tar in barn i mån av plats ser kö-tiden väldigt olika ut.

När får vi veta om vi har fått plats?

Vi har inte möjlighet att hålla er uppdaterade angående ert barns plats i kön, utan när ni får en plats kommer ni att kontaktas angående detta någon gång under mars/april. Om ni inte hör något från oss innebär detta att ni tyvärr inte fått någon plats till kommande termin.

Hur gör jag en återanmälan?

Återanmälan sker genom att maila till peterpan.fsk@gmail.com där ni meddelar barnets namn och senaste anmälningsdatum. Det är viktigt att ni gör återanmälan inom ett år efter att ni ställt er i kö för att behålla er köplats.

När kan jag ställa mitt barn i kö?

Så fort ni har personnummer på ert barn kan ni ställa er i kö hos oss.

När kan man besöka förskolan?

Då vi har väldigt många som önskar besöka vår förskola hänvisar vi alla till vårt öppet hus, som sker årligen runt december månad. För att stilla nyfikenheten under resten av året kan ni maila till peterpan.fsk@gmail.com och be om en länk till en video där ni får ta del av en rundtur i våra lokaler.